Välj en sida

Aktuella projekt

Dra åt skogen, Margot!  

av Lotta Erikson och Martina Bigert 
Dra åt skogen, Marogt! är en nyskriven, sceniskt relativt enkel, tankemässigt avancerad lättsam och underhållande dystopisk komedi, en monolog, och skogsteater som utspelar sig i guds sköna natur i nära anslutning till Rosendals trädgårdar och café.  Planerad premiär augusti 2021. Produceras i samarbete med Skogsväsen ekonomiska förening.

Följ Scenit Produktion på FB.
Följ Kohlhaas!FB.
………………………………………………………………………………………………………………………………….

Efter mer än 17 års vila är Scenit Produktion sedan ett år tillbaka och samlade igen för att skapa teater och scenkonst vi tror på, i samarbete med de vi gillar. TIll Scenit har vi bjudit in en handfull unga skapande individer som alla är i början av sina respektive karriärer.  

Så. Under detta annus horrible har mycket vackert också skapats. Så som det alltid är med och i livet.  I november hade vi premiär av Kohlhaas! – mot alla odds – och hann spela fem föreställningar före 24 novembers stränga regler. Nu försöker vi igen, så håll koll på Teater Giljotin och spelveckan 25-30 maj. 

Vi blickar framåt och arbetar just nu bland annat med en nyskriven monolog av Martina Bigert och Lotta Erikson, ”Dra åt skogen, Margot” med skådespelaren Lena Carlsson.  Tillsammans möts vi i idén om att göra en sceniskt relativt enkel men tankemässigt avancerad lättsam och underhållande dystopisk komedi, en monolog, och skogsteater som utspelar sig i guds sköna natur i nära anslutning till Rosendals trädgår och café.   

Vi har av Djurgårdsförvaltningen anvisats en mycket vacker plats som nu utgör vår amfiteater. Även om vi använder oss av ljudteknik för att skapa förutsättningar att höras, skapar platsen i sig en intim teaterscen och ett begränsat antal publik om 25 personer. Föreställningen är för alla åldrar och människor som förutom att de älskar teater, också längtar ut i naturen och önskar stimulans av annat tankegods än det som vanligtvis serveras oss i alla olika former av media.

Vi har premiär i augusti när marken i Sverige är uppvärmd och folk fortfarande har lite ledighet kvar. Då är våra sinnen lugna, mindre stressade och mer öppna för intryck. Marknadsföringsarbetet tog ett rejält skutt när illustratör Lotta Kühlhorn skickade över sin handmålade illustration till föreställningen.

Med hjälp av tekniker på både ljud, ljus och rörliga bilder skapar vi,  förutom föreställningen en filmversion dels för att nå ut digitalt, dels för att presentera oss till de internationella platser vi längre fram, i en annan tid, tänker oss att spela. Bois de Bologne i Paris, Tiergarten i Berlin och Zappeions trädgård bakom Sintagma i Aten. Men först Stockholm.

 —————————————————————————————————————————————————-
Dra åt skogen, Margot! är en skogsteaterföreställning som berör människan och naturen både som verklighet och som metafor för det levande inre. Var gick Margot och mänskligheten vilse? Vilka stigar leder oss vidare när stadens skyltfönster har spelat ut sin roll? Vi vill beröra och berätta om människans starka längtan efter naturen,  ett behov som återkommer i tider av kollektiv kris. Har djur och växter ett medvetande, är frågor som blivit allt mer närvarande.  Det är också en av frågorna som Margot möter och får ta ställning till. Vad innebär det  ”att vara människa” nu för tiden? Är vi skapelsens krona eller är vi ett djur bland andra? Är naturen bara till för oss att använda? Vilka är vi när vi plötsligt står inför trädet och förstår att det också har ett språk? Idén om naturen som besjälad har ju följt människan sedan tidernas begynnelse. Rousseau ifrågasatte upplysningens rationella och tekniskt vetenskapligt orienterade människa, ”människan är en fördärvad vilde”, ”naturen är vår källa”.  Thoreau fann harmoni först ensam i ett hus i skogen. Långt in på 1800-talet offrade man till träd i Sverige i tron att de dödas andar hade samlats i trädet och vakade över gårdarna. Träd kunde också bota sjukdomar och det kunde gå riktigt illa för den som på något sätt skadade dem. 

Nu när världen brinner är det till naturen vi vänder oss och vad får vi då se? Vad kan vi förstå? Eller som Ralph Waldo Emersons uttrycker sig i sin essä Naturen från 1836: 
”Bara genom att frigöra sig från förblindande normer, föreställningar och förnuftstro, och ge akt på de egna instinkterna, kan människan bli människa igen. Vi måste leva inifrån och ut, inte tvärtom. Vi måste lita till vår intuition, förstå att vi är gjorda av ögon och kan se med våra fötter, att vi är härvor av rottrådar vars blommor och frukter är världen.” 

Vår monolog och föreställning är en undersökning och ett äventyr där vi vill få publiken att på plats, bland träden, se och möta sig själva i den natur som finns runt dem, som en antidot till den konsumtionsorienterade värld vi befinner oss i, vare sig vi vill det eller ej.  Vår föreställning står i direkt kontrast till den känsla av yta som infinner sig när vi läser svaren på kommunikations- och marknadsföringssorganet Resumé frågor till Lotta Mårlind och Per Schlingman: Vilka är 2010-talets största frågor? När de tittar i backspegeln och kikar framåt i spåkulan låter det såhär:

Per Schlingmann:
“Ojoj, 2010-talet har varit händelserikt. Men några saker som jag omedelbart kommer att tänka på: 
• Polariseringen som slår igenom i konsumentbeteenden och i politiken. När medelklassen trycks tillbaka får det brutala konsekvenser. Se på Frankrike där de traditionella partierna knappast är relevanta längre – nu står Macron mot Le Pen. Och se på konsumentsidan. Företag i lågprissegmentet går som tåget, samma sak med lyxsegmentet. Allt däremellan utmanas.”

Kanske är hans tankehopp symptomatiskt med vår tid. En (1) linjär tanke som följs under en lång tid är sedan länge ersatt med tusen tankar under en dag, där begreppet “förtryckt medelklass” utan ifrågasättande föreslås leda till brutala konsekvenser – på konsumtionen där splittringen synliggöras med utvecklingen på lågpris- och lyxsegment. 

Lotta Mårlind
Vilken kommunikation tar ni med er från 2019? 
“Guccis senaste kampanjer dels den med Iggy Pop som frontfigur men även den för deras läppstift med imperfekt vackra leenden. Tycker dom ifrågasätter skönhetsidealen på ett trevligt sätt”.

Ett ögonblick du kommer att minnas från året?  “När jag fick sitta på front row under off whites modevisning, bredvid The Satorialist, Takashi Murakami och den franska hiphop-duon PNL i Paris strax innan sommaren. Jag hoppas slippa Influencers och all dåligt content som bara pumpas ut helt utan eftertanke (vet två)”.

 

© handmålad illustration Lotta Kühlhorn 

Kohlaas! Prel coronasäkrad nypremiärer 16 februari kl 19.00 på Teater Giljotin t.o.m 28 februari 2021

K O H L H A A S!   av Heinrich von Kleist

Kohlhaas! – för andra gången på en Stockholmsscen, nypremiär 16 februari kl 19.00 på Teater, givet att restriktioner avseende Corona -19 lättas på. Alternativt spelar vi i april. Alltid på Teater Giljotin. BILJETTER Kulturbiljetter Följ oss på FB
Scenit Produktion i samarbete med TEATER GILJOTIN, med stöd av Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Goethe-Institut Schweden, ABF och KULAN, Stockholm stad.

Utdrag Aftonbladets recension av Amelie Björck (201121)
”Schmid
 regisserar ett stycke episk teater utan onödiga samtidsblinkningar. De tre skådespelarna Elina Du RietzHanna Hurtig och Zardasht Rad turas om att ömsom återberätta historien, ömsom ge Kohlhaas, hans hustru, drängen, Luther och andra involverade röst i spelet”.

”Leo Goldmans liveljud (kompositör: Rikard Borggård) följer påpassligt med och förstärker känsloväxlingarna”.

”Kohlhaas-historien handlar dessutom om hur lätt ett enskilt maktövergrepp får symbolvärde i ett samhälle med många hukande. Vi ser det just nu i Belarus, liksom i BLM-USA: förr eller senare reser sig folket”.

”Det är fint att Kohlhaas inte görs till en entydig hjältefigur. Insikten är snarare att när våldet eskalerar finns till slut ingen oskyldig. Ingen rättvis dom. Håll utkik efter teaterns digitala version av föreställningen, snart på Abundo Play”.

 

Kohlhaas!
Se inslag SVT Kulturnyheterna 23 november kl 18.15 här! Läs hela Amelie Björcks recension här .
BILJETTER Kulturbiljetter Följ Scenit ProduktionFB.
Följ Kohlhaas! på FB.
Scenit Produktion i samarbete med TEATER GILJOTIN, med stöd av Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Goethe-Institut Schweden, ABF och KULAN, Stockholm stad.  
………………………………………………………………………………………………………………………………….


är den grymma sannsagan om hur den gode samhällsmedborgaren Kohlhaas, en etablerad hästhandlare, familjefar och äkta make, råkar ut för en oförrätt som förändrar hans och familjens liv. Hanna Hurtig, Elina du Rietz och Zardasht Rad gestaltar tillsammans med musiker på scen Leo Goldmann Kohlhaas transformering från god samhällsmedborgare till en ligist – och mördare
Kohlhaas söker först upprättelse den lagliga vägen. Trots att han har rätt, nekas han resning mot en maktfullkomlig furste som trakasserat både honom och andra i trakten. Lurad och bedragen tar Kohlhaas till slut lagen i egna händer.

Städer sätts fortfarande i vår tid i brand. Hus och hem ödeläggs av människor som också upplever oförrätter. Vad är rättvisa? Var går gränsen mellan rättmätig protest och terrorism?

Heinrich von Kleist roman från 1808, berättar begåvat en blodig och ryslig hämndhistoria på det mest saklige och lugna sätt – vilket bara förstärker de ohyggliga händelserna. 212 år senare är sagan om Kohlhaas, nu i manusförfattaren och regissören Johannes Schmid pjäsformat mer angelägen än någonsin.

 

© Affisch: Annika Tosti Foto: Rebecka Carlsson  

Kohlaas! Prel coronasäkrad nypremiärer 16 februari kl 19.00 på Teater Giljotin t.o.m 28 februari 2021

K O H L H A A S!   av Heinrich von Kleist

Kohlhaas! – för andra gången på en Stockholmsscen, nypremiär 16 februari kl 19.00 på Teater, givet att restriktioner avseende Corona -19 lättas på. Alternativt spelar vi i april. Alltid på Teater Giljotin. BILJETTER Kulturbiljetter Följ oss på FB
Scenit Produktion i samarbete med TEATER GILJOTIN, med stöd av Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Goethe-Institut Schweden, ABF och KULAN, Stockholm stad.

Utdrag Aftonbladets recension av Amelie Björck (201121)
”Schmid
 regisserar ett stycke episk teater utan onödiga samtidsblinkningar. De tre skådespelarna Elina Du RietzHanna Hurtig och Zardasht Rad turas om att ömsom återberätta historien, ömsom ge Kohlhaas, hans hustru, drängen, Luther och andra involverade röst i spelet”.

”Leo Goldmans liveljud (kompositör: Rikard Borggård) följer påpassligt med och förstärker känsloväxlingarna”.

”Kohlhaas-historien handlar dessutom om hur lätt ett enskilt maktövergrepp får symbolvärde i ett samhälle med många hukande. Vi ser det just nu i Belarus, liksom i BLM-USA: förr eller senare reser sig folket”.

”Det är fint att Kohlhaas inte görs till en entydig hjältefigur. Insikten är snarare att när våldet eskalerar finns till slut ingen oskyldig. Ingen rättvis dom. Håll utkik efter teaterns digitala version av föreställningen, snart på Abundo Play”.

 

Kohlhaas!
Se inslag SVT Kulturnyheterna 23 november kl 18.15 här! Läs hela Amelie Björcks recension här .
BILJETTER Kulturbiljetter Följ Scenit ProduktionFB.
Följ Kohlhaas! på FB.
Scenit Produktion i samarbete med TEATER GILJOTIN, med stöd av Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Goethe-Institut Schweden, ABF och KULAN, Stockholm stad.  
………………………………………………………………………………………………………………………………….


är den grymma sannsagan om hur den gode samhällsmedborgaren Kohlhaas, en etablerad hästhandlare, familjefar och äkta make, råkar ut för en oförrätt som förändrar hans och familjens liv. Hanna Hurtig, Elina du Rietz och Zardasht Rad gestaltar tillsammans med musiker på scen Leo Goldmann Kohlhaas transformering från god samhällsmedborgare till en ligist – och mördare
Kohlhaas söker först upprättelse den lagliga vägen. Trots att han har rätt, nekas han resning mot en maktfullkomlig furste som trakasserat både honom och andra i trakten. Lurad och bedragen tar Kohlhaas till slut lagen i egna händer.

Städer sätts fortfarande i vår tid i brand. Hus och hem ödeläggs av människor som också upplever oförrätter. Vad är rättvisa? Var går gränsen mellan rättmätig protest och terrorism?

Heinrich von Kleist roman från 1808, berättar begåvat en blodig och ryslig hämndhistoria på det mest saklige och lugna sätt – vilket bara förstärker de ohyggliga händelserna. 212 år senare är sagan om Kohlhaas, nu i manusförfattaren och regissören Johannes Schmid pjäsformat mer angelägen än någonsin.

 

© Affisch: Annika Tosti Foto: Rebecka Carlsson  

Kohlaas! Streamat event torsdag 26 november kl 18.40-21.00 på Abundo Play med stöd av Goethe-Institut Schweden

K O H L H A A S!   av Heinrich von Kleist

PROGRAM 26 november 18.40-21.00  producerat av Scenit Produktion 

18.40 Inledande föredrag: Beate Schirrmacher, forskare Linneauniversitet Växjö:
Renate forskning kretsar mycket kring litteraturens förhållande till andra medier. Inom ramen av hennes senaste projekt, som handlade om varför klassisk musik och våld kopplas samman så ofta i litteratur och film, har hon också forskat om Kleists författarskap där språk och våld går hand i hand. Deltar live från Växjö. (18 min)

19.00 Streamad föreställning av Kohlhaas från Teater Giljotin (1.15)

20.15 samtal: Regissör Johannes Schmid och forskare Beate Schirrmacher samtalar, modererade av Ulrika Skoog Holmgaard, Scenit Produktion. Publiken från Abundo och Zoom  bjuds in att ställa frågor.

21.00 slut

Event 26 november på Abundo avslutat

INSTÄLLDA LIVEFÖRESTÄLLNINGAR PÅ TEATER GILJOTIN NOVEMBER – DECEMBER 2020 PÅ GRUND AV CORONA! Nya föreställningsmöjligheter 16 – 28 februari 2021 på Teater Giljotin

Utdrag Aftonbladets recension av Amelie Björck (201121)
”Schmid
 regisserar ett stycke episk teater utan onödiga samtidsblinkningar. De tre skådespelarna Elina Du RietzHanna Hurtig och Zardasht Rad turas om att ömsom återberätta historien, ömsom ge Kohlhaas, hans hustru, drängen, Luther och andra involverade röst i spelet”.

”Leo Goldmans liveljud (kompositör: Rikard Borggård) följer påpassligt med och förstärker känsloväxlingarna”.

”Kohlhaas-historien handlar dessutom om hur lätt ett enskilt maktövergrepp får symbolvärde i ett samhälle med många hukande. Vi ser det just nu i Belarus, liksom i BLM-USA: förr eller senare reser sig folket”.

”Det är fint att Kohlhaas inte görs till en entydig hjältefigur. Insikten är snarare att när våldet eskalerar finns till slut ingen oskyldig. Ingen rättvis dom. Håll utkik efter teaterns digitala version av föreställningen, snart på Abundo Play”.

Se inslag SVT Kulturnyheterna 23 november kl 18.15 här!
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Städer sätts fortfarande i vår tid i brand. Hus och hem ödeläggs av människor som också upplever oförrätter. Vad är rättvisa? Var går gränsen mellan rättmätig protest och terrorism?

Heinrich von Kleist roman från 1808, berättar begåvat en blodig och ryslig hämndhistoria på det mest saklige och lugna sätt – vilket bara förstärker de ohyggliga händelserna. 212 år senare är sagan om Kohlhaas, nu i manusförfattaren och regissören Johannes Schmid pjäsformat mer angelägen än någonsin.

Kohlhaas! – läs hela Amelie Björcks recension här . BILJETTER Kulturbiljetter Följ Scenit ProduktionFB.
Följ Kohlhaas! på FB.
Scenit Produktion i samarbete med TEATER GILJOTIN, med stöd av Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Goethe-Institut Schweden, ABF och KULAN, Stockholm stad.  

© Affisch: Annika Tosti Foto: Rebecka Carlsson  

Kohlaas! dubbla coronasäkrade premiärer 19 & 20 november 2020 på Teater Giljotin
K O H L H A A S!   av Heinrich von Kleist 
INSTÄLLT FRÅN OCH MED 23 NOVEMBER PÅ GRUND AV CORONA!
Men du kan följa oss digitalt tillsvidare, se oven om vårt event med streamat föredrag, föreställning och efterföljande samtal den 26 november från kl 18.40 – på Abundo play.


är den grymma sannsagan om hur den gode samhällsmedborgaren Kohlhaas, en etablerad hästhandlare, familjefar och äkta make, råkar ut för en oförrätt som förändrar hans och familjens liv. Hanna Hurtig, Elina du Rietz och Zardasht Rad gestaltar tillsammans med musiker på scen Leo Goldmann Kohlhaas transformering från god samhällsmedborgare till en ligist – och mördare
Kohlhaas söker först upprättelse den lagliga vägen. Trots att han har rätt, nekas han resning mot en maktfullkomlig furste som trakasserat både honom och andra i trakten. Lurad och bedragen tar Kohlhaas till slut lagen i egna händer.

Städer sätts fortfarande i vår tid i brand. Hus och hem ödeläggs av människor som också upplever oförrätter. Vad är rättvisa? Var går gränsen mellan rättmätig protest och terrorism?

Heinrich von Kleist roman från 1808, berättar begåvat en blodig och ryslig hämndhistoria på det mest saklige och lugna sätt – vilket bara förstärker de ohyggliga händelserna. 212 år senare är sagan om Kohlhaas, nu i manusförfattaren och regissören Johannes Schmid pjäsformat mer angelägen än någonsin.

Kohlhaas! – för första gången på en Stockholmsscen, premiär 19 & 20 nov kl 19.00 på Teater Giljotin. BILJETTER Kulturbiljetter Följ oss på FB
Scenit Produktion i samarbete med TEATER GILJOTIN, med stöd av Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Goethe Institut, ABF och KULAN, Stockholm stad. Vi planerar för 1-2 samtal under föreställningsperioden, med stöd av Tyska ambassaden i Stockholm.

© Affisch: Annika Tosti Foto: Rebecka Carlsson  

Michael Nyqvist Foundation Awards Ceremony 8 November 2019
Den 8 november 2020 äger prisutdelning av Michael Nyqvist Stiftelses rum för tredje året i rad. Priset är internationellt och delas ut för att stödja skådespelarkonsten som en enande kraft, och för att hylla människor som arbetar i Michaels anda. Förra årets vinnare var skådespelaren David Dencik, Köpenhamn, och teaterverksamheten Moomsteatern i Malmö. 

Årets ceremoni äger på grund av Coronapandemin rum digitalt! Stiftelsen har valt att fortsatt sända med vackra Confidencen Ulriksdals slottsteater som bas för styrelsens värdskap, men årets pristagare innebär minst tre ytterligare platser som tittarna får nöjet och möjligheten att följa.
Datum för prisutdelningen den 8 november är även Michaels födelsedag. Istället för att, som tidigare år avsluta utdelningen med en middag på fantastiska Ulriksdals Värdshus, skålar vi iår under enklare former från Stockholm till våra pristagare och till hela världen, med förhoppning att vi ses nästa år och då tillbaka på Confidencen och Ulriksdals värdshus. Välkomna!
Önskar du mer information, är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Skoog Holmgaard, ordförande i Michael Nyqvist Foundation; ulrika@michaelnyqvistfoundation.org

www.michaelnyqvistfoundation.org 

On November 8, the annual award ceremony of the Michael Nyqvist Foundation Award 2019 takes place.  It is an international award, intended to promote the art of acting as a uniting force and a tribute to people who work in the spirit of Michael. Last years winners were swedish-danish actor David Dencik, Copenhagen, and Moomsteatern, Malmö. 
The ceremony this year will be brought to all viewers digitally, as a result of the Corona pandemic still not letting go. The advantage is of course, that it invites us to think even more global. Hence, our 18th century Confidencen Ulriksdals Slottsteater stage is only one of totally four venues where we´ll have the pleasure to present from this year.  Instead of celebrating both the recipients of the award and Michael´s birthday IRL, at the lovely Ulriksdals värdshus, we´ll propose a toast for from Stockholm to everyone watching, looking forward to seeing you in reality next year. Always on November 8, so mark the date, and feel most welcome!
For more information on the foundation and the award, please contact Ulrika Skoog Holmgaard, chairwoman, Michael Nyqvist Foundation; ulrika@michaelnyqvistfoundation.org

      © Foto: Patrick Miller  ”Michael Nyqvist”

   

  

Classical Music Conference

Mer information kommer.

MOVING ISOLATION

How can one move in a time of isolation? In a chatroom like „skype“ or „zoom”? Dancing is movement, meeting is movement, democracy is movement – living is movement.

Since Covid-19, we are facing challenges never experienced before; through this new piece of art, Moving Isolation, 19 participants stuck in isolation and quarantine in their homes, yet agile, instantly met through Zoom in order to find…
other ways to support each other
other ways to reach out
other ways of earning an income

The number of unemployment is soaring globally – thus including the art world and its artists. Dancers and choreographers alike thus in the whole world now experiencing loss in so many ways; loosing jobs, income and practice but above all – their opportunities to move.

19 participating in the project: choreographers and dancers, initiator and project leader, musician, dramaturg, public relation from different cities and countries all over the world impacted by new regulations, recommendations, feelings and fears for the invisible.
Everyone inboxed in a small rectangle on the screen.
Everyone doing the same choreography on his own.
Everyone in movement.

MOVING ISOLATION CREDIT LIST
Initiator and project leader: Anna Holter
Choreographers and dancers: Bernadette Leitner, Bernardo San Rafael, Carolina Czechowska, Chiharu Mamiya, Darwin Diaz, Elena Kofiná, Elisa Marschall, Francesca Perrucci, Hayato Yamaguchi, Hu-Han Hu, Iza Szostak, Karen Bößer, Paula Helander, Phaedra Pisimisi, Ruth Rebekka Hansen, Anna Holter. Music: Toni M. Dobrzanski
Film editing: Toni M. Dobrzanski, Anna Holter Dramaturge: Johannes Schmid Public Relation: Ulrika Skoog Holmgaard

This would not have been possible without the spontaneous participation and commitment by the people involved.

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, skor, vardagsrum och inomhus

Stills from Moving Isolation                      April 11 2020 © Anna Holter

Michael Nyqvist Foundation Awards Ceremony 8 November 2019

Den 8 november 2019 äger prisutdelning av Michael Nyqvist Stiftelses rum för andra året i rad. Priset är internationellt och delas ut för att stödja skådespelarkonsten som en enande kraft, och för att hylla människor som arbetar i Michaels anda. Förra årets vinnare var skådespelaren Vicky Krieps, Luxemburg och Arabiska teatern, Stockholm. 
Ceremonin sker i vackra Confidencen Ulriksdals slottsteater, och följs av middag på Ulriksdals Värdshus, för att fira både pristagarna men även att den 8 november är Michaels födelsedag.
Önskar du mer information eller biljetter till kvällen, är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Skoog Holmgaard, ordförande i Michael Nyqvist Foundation; ulrika@michaelnyqvistfoundation.org

www.michaelnyqvistfoundation.org 

On November 8, the annual award ceremony of the Michael Nyqvist Foundation Award 2019 takes place.  It is an international award, intended to promote the art of acting as a uniting force and a tribute to people who work in the spirit of Michael. Last years winners were actor Vicky Krieps, Luxembourg, and Arabiska Teatern, Stockholm. 
The ceremony takes place in the 18th century Confidencen Ulriksdals Slottsteater, followed by a magnificent dinner at the Ulriksdals Värdshus, celebrating both the recipients of the award and Michael´s birthday.
For more information on the foundation, the award och tickets for the event, please contact Ulrika Skoog Holmgaard, chairwoman, Michael Nyqvist Foundation; ulrika@michaelnyqvistfoundation.org

Michael Nyqvist   Foto: Patrick Miller
100 Shades of Nature

Föreställningen 
100 Shades of Nature äger rum utmed Strandvägens allé i form av en levande, sprakande modevisning och följer stolt i fotspåren av ett Stockholm och Sverige som återkommande utgjort en inspirationskälla för många internationella modeskapare. Ett arv av stolthet och drivkraft som följer med 100 år av kvinnlig rösträtt, firar vi genom att bjuda in Stockholms mest inspirerande kvinnor att agera modeller. Dessa fantastiska kvinnor fortsätter att inspirera oss genom sin verksamhet och utmana affärsvärlden till nya idéer samtidigt som deras kreationer blir årets trend. Kom och fira med oss den 28 augusti från klockan 19.00. Mejla mig om du vill förboka middag med oss på Glashuset efter showen.

100 Shades of Nature avslutade sin visning på ångbåtsbryggan utanför restaurang Glashuset. Foto: Katriina Mäkinen

Blackout Family

Med Storymakers Agency arbetar Scenit Produktion AB förberedande för ett flertal dokumentärer, True Crime-serier, långfilmer för tv, miniserier och biograflångfilmer men också med att utveckla filmer till böcker, böcker till filmer och allt däremellan. 

Blackout Family inviger Göteborg
Filmfestivals nordiska party under Cannes Filmfestival 2019!
C: Ulrika Skoog Holmgaard